Witaj na your-chart!

Jak sama nazwa wskazuje - jest to lista przebojów, na którą masz wpływ TY! Wystarczy, raz w tygodniu zagłosujesz na swoje ulubione piosenki a być może to one znajdą się w ścisłej czołówce listy. Możesz to zrobić na dwa sposoby! Pierwszy z nich to tradycyjne głosowanie w sondach, które są umieszczane na końcu każdej notki z notowaniem. Druga to natomiast nowatorski sposób - oddawanie dodatkowych głosów w komentarzach na kilka kolejnych, wskazanych przez Ciebie kompozycji.
Miejsce pierwsze: Jessie Ware - Say You Love Me
Sondy: Ariana Grande feat. Zedd
Bonusowe punkty: Jessie Ware

Premiera tygodnia: The Black Keys - Gotta Get Away
Następne notowanie: 25/26.10.2014
Premiera w następnym notowaniu: The Script - Superheroes
Aktualny pojedynek: --- (start 20.10.2014)

poniedziałek, 21 lipca 2014

Notowanie 14

Notowanie 14 w miarę o czasie, juuuhuuu :)

Teraz na poważnie - bo jakoś zapomniałem tego wcześniej ogłosić - wprowadzam ograniczenie dotyczące maksymalnego stażu piosenki na liście. Wynosi ono 20 notowań, co oznacza, że już za 6 notowań pożegnają nas piosenki, które są z nami od początku (jeszcze takie są!). Wiąże się to z tym, że niektóre piosenki mają dość mocne wsparcie mimo upływu notowań i w związku z tym obawiam się, że mogą "siedzieć" na liście bardzo, bardzo, wręcz nierealnie długo.

Drugi newsik - na facebookowym profilu bloga pojawił się pojedynek! Aby zobaczyć co to takiego zapraszam na profil listy na facebooku, toteż do kliknięcia w obrazek poniżej (na jedno wychodzi :)). Enjoy!

https://www.facebook.com/452018284932846/photos/pb.452018284932846.-2207520000.1406077930./511300272337980/?type=1&theater

Trzeci newsik - nie udało mi się jeszcze uruchomić tego dodatku, ale nieco o nim opowiem. Spostrzegawczy zapewne dostrzegli, że wśród archiwalnych notek pojawiło się coś takiego, jak "lista rezerwowa". Jak można się domyślić, jest to lista piosenek, których pojawienie się w propozycjach przewiduję w przeciągu najbliższych notowań. Będzie składała się ona z 5 podlist:
Lista A1: największe obecne hity od największych gwiazd. Kawałki, które często pojawiają się w stacjach radiowych oraz telewizyjnych, mają niemałe rzesze fanów oraz szturmują światowe listy przebojów.
Lista A2: Piosenki znanych i lubianych, które jednak nie są wielkimi przebojami, a także kawałki nowych twarzy, na które warto zwrócić uwagę.
Lista B: Na tej liście dominować będą piosenki reprezentujące tzw. alternatywę. Od rocka i pochodnych, poprzez rap (także polski!) oraz elektronikę (póki co na liście mam m.in. Pokahontaz, Arctic Monkeys, oraz La Roux)
Lista C: Premiery - piosenki nowe, które czekają na przydział do list.
Lista D (opcjonalna): piosenki, które mają szansę na dostanie drugiej szansy, by pojawić się ponownie w propozycjach.

W każdym notowaniu, na szczęśliwą siódemkę propozycji będą składać się numery z każdej z tej list, w różnych, wyważonych proporcjach. Możliwe będą awanse do wyższej rangi listy - np. z A2 do A1. Czasem wpłynie to na szybkość pojawienia się w notowaniu. Ogólnie to opcja powstaje po to, by zwiększyć Wasz wpływ na to, co pojawia się na liście, bowiem awanse piosenek w obrębie playlist będą spowodowane trochę moim "widzimisię", oraz waszym sugestiom. WAŻNE! Nie obiecuję, że opcja zagości na blogu na stałe - być może będzie czasochłonna, a kiedy skończą się wakacje w ogóle z prowadzeniem listy może być nieciekawie... :(

Bonusowe punkty:
Tradycja moi państwo. Jak w każdym notowaniu daję możliwość dodatkowego wsparcia trzech wybranych piosenek. Tej ulubionej każdy głosujący może przyznać 3 bonusowe punkty, równoważne jednemu głosowi, kolejnej 2 bonusowe punkty, a tej trzeciej 1 punkt. Aby oddać bonusowe punkty, wystarczy zostawić komentarz ze swoimi typami. Oto te moje:
+3pkt - Kasabian - eez-eh - liczyłem na Top 10, a mimo mojego sporego wsparcia skończyło się na końcu drugiej dziesiątki... nie przestaję jednak liczyć na tę pozycję, toteż 3 punkty ode mnie wędrują na konto "eez-eh"!
+2pkt - Sia - Chandelier - cytując głosującego w poprzednim notowaniu "Sia na miejscu pierwszym to dobry pomysł". Trudno się nie zgodzić.
+1pkt - Coldplay - A Sky Full of Stars - przez moment mieli duże szanse na zawędrowanie na sam szczyt, ale po drodze dostali zadyszki i dali się wyprzedzić 6 piosenkom. Liczę, że ten punkcik ode mnie da im kopa w drodze na co najmniej podium!

Kibicuję też dwóm panom z propozycji, a mianowicie Edowi Sheeranowi oraz Mrozowi. Powodzenia panowie!

Screen z programu losującego >> KLIK

Statystyki:
Awans - "+" -11
Spadek - "-" -14
Bez zmian - "=" - 0
Nowość - "Nowość!" - 3
Powrót - "Powrót!" -  2


1. The Pretty Reckless - Heaven Knows +8
2. Sia - Chandelier +1
3. Shakira - Dare (La La La) +10
4. Lily Allen - Air Balloon +26
5. Lady GaGa - G.U.Y. +15
6. Lana Del Rey - West Coast -5
7. Coldplay - A Sky Full of Stars Nowość!
8. Iggy Azalea feat. Charli XCX - Fancy +13
9. Kiesza - Hideaway +1
10. Lorde - Team +4
11. Rita Ora - I Will Never Let You Down -5
12. Clean Bandit feat. Jess Glynne - Rather Be +11
13. Donatan & Cleo feat. Sitek - Cicha woda Powrót!
14. Ellie Goulding - Goodness Gracious -10
15. Duke Dumont feat. Jax Jones - I Got U +10
16. Pharrell Williams - Marilyn Monroe +11
17. Ellie Goulding - Beating Heart -10
18. Route 94 feat. Jess Glynne - My Love -1
19. Kasabian - eez-eh -7
20. Tensnake feat. Flora & Nile Rogers - Love Sublime Nowość!
21. Sigma - Nobody To Love -6
22. Coldplay - Magic -17
23. Beyonce - Partition Powrót!
24. John Legend - All Of Me -16
25. Alicia Keys feat. Kendrick Lamar - It's On Again -1
26. Katy Perry - Birthday -7
27. Aloe Blacc - The Man -11
28. Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix Nowość!
29. Foster the People - Best Friend -3
30. Michael Jackson feat. Justin Timberlake - Love Never Felt So Good -28

Propozycje:
Arcade Fire - We Exist
Celine Dion feat. Ne-Yo - Incredible
Ed Sheeran - Sing
Indila - Derniere Danse (druga szansa)
M.I.A. feat. The Partysquad - Double Bubble Trouble
Mrozu feat. Sound'n'Grace - Nic do stracenia
Paloma Faith - Only Love Can Hurt Like This (szansa na powrót)
Red Lips - Hej Joe!
Usher - Good Kisser
Vance Roy - Riptide (szansa na powrót)

Z listy odpadli:
Grzegorz Hyży & TABB - Na chwilę (#11)
U2 - Invisible (#22)
The Dumplings - Technicolor Yawn (#28)
Ania Wyszkoni - Na cześć wariata (P)
Bleachers - I Wanna Get Better (P)
Fitz and the Tantrums - The Walker (P)
Foxes - Holding onto Heaven (P)
Jack White - Lazaretto (P)

GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE.

Za wszystkie głosy serdecznie dziękuję.

21 komentarzy:

  1. Wprowadzenie maksymalnego stażu na liście jest według mnie beznadziejnym pomysłem ponieważ ogranicza to wpływ czytelników na listę. Skoro piosenka jest dobra i ma dużo fanów to dlaczego nie może być na tej liście? Radzę spojrzeć na profesjonalne listy, gdzie niektóre piosenki utrzymują się na szczycie tygodniami, a nawet miesiącami! To nie świadczy o tym, że ktoś tu oszukuje, a o tym, że dany utwór jest popularny i lubiany.

    Bonusowe głosy:
    + 3 pkt - The Pretty Reckless - "Heaven Knows"
    + 2 pkt - Lana Del Ret - "West Coast"
    + 1 pkt - Lorde - "Team"

    Pozdrawiam, Namuzowani.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skwituję to krótko - zakładając, że na miesiąc ukazują się 4 notowania, to 20 tygodni to aż 5 miesięcy na liście - dlatego The Pretty Reckless - bo jak mniemam ich najbardziej wspierasz - mogą być na szczycie tych kilka miesięcy, a potem niestety czeka ich OUT. Podobnie jak kilka innych piosenek zresztą.

      Usuń
    2. No niestety, ale w ten sposób zabierasz ambitną muzykę z notowań. Chcesz usunąć? Daj coś w zamian. Wspieram TPR, ale oni mają już nowszy singiel. Wspieram Lanę i ona również niedawno wydała nowy. Zauważ jak dużo osób wspiera TPR, to świadczy o guście Twoich czytelników, a przecież sama nazwa tego bloga to YOUR-chart. Ta lista bardzo fajnie się zapowiadała. Nie chcę by skończyła jak inne, gdzie nie ma na co głosować.

      Mam nadzieję, że da Ci to coś do myślenia.

      Pozdrawiam, Namuzowai.blog.onet.pl

      Usuń
    3. Zgadzam się w 100% z Anią. Konkretna piosenka, która twierdzisz, że jest już zbyt długo i tak kiedyś wypadnie sama. Wyniknie to z głosów. Takie limity są trochę bez sensu. Wiem coś o tym, bo sam prowadziłem listę dosyć długo (ponad 100 notowań).

      Usuń
    4. Ten komentarz odczytałem jakiś czas temu, jednak nie miałem jak odpisać od razu. Miałem za to dużo czasu, by pomyśleć jak odnieść się do tych dość poważnych zarzutów.

      1) To co piszesz w pierwszym zdaniu jest kompletną bzdurą. Nie zabieram z listy ambitnej muzyki, a tylko piosenki, które się trochę zasiedziały. Mam wrażenie, że jesteś tak zaślepiona chęcią pozostawienia TPR tutaj, że nie dostrzegasz kilku rzeczy. Po pierwsze - muzyka, którą można nazwać "ambitną" pojawiała się, pojawia w tym notowaniu i będzie pojawiać (byli Arctic Monkeys, Jack White, xxanaxx, The Dumplings, są Arcade Fire, M.I.A. czy Vance Joy, będą SBTRKT, La Roux) i wprowadzenie ograniczenia tego absolutnie nie zmieni. Po drugie - Burzysz się jakbym miał wywalić za staż tylko TPR, a prawdą jest, że w pierwszej kolejności do ostrzału idą Ellie Goulding, Lorde i Clean Bandit, którzy na liście są od początku. Gwoli wyjaśnienia - każdą z tych piosenek bardzo lubię, o czym świadczy liczba odtworzeń na moim last.fm.
      Po trzecie - ciekawi mnie jakbyś zareagowała, gdyby okazało się, że do wylotu powinni szykować się Katy Perry, Shakira, Lady Gaga i Rihanna. Na pewno byłoby Ci to obojętne, ale jak grę wchodzi - cytuję - "mocno lobbowany" zespół, który uwielbiasz, to nagle jest lament. Powiem Ci, że nie robi on na mnie wrażenia, bo nie pierwszy raz mam do czynienia z taką mini-histerią - miałem na karku fanki TH, miałem fanów Dody - fanów TPR też mogę mieć.
      2) nigdzie nie napisałem, że nowy singiel TPR NIE pojawi się na liście. Weź pod uwagę, że mam dziesiątki (tak, dziesiątki) propozycji do listy a miejsc mam bardzo niewiele. W związku z tym mam poważne opóźnienia. Świetnym tego przykładem jest Mrozu, który w stacjach radiowych śmiga od co najmniej połowy maja, a dopiero teraz pojawia się na liście. Nie zamierzam faworyzować żadnego kawałka, bo zależy mi na zachowaniu chronologii. Chociaż zaczynam się zastanawiać, czy nie pominąć nowej propozycji od TPR całkowicie - pewnie też doczeka ona 20 notowań i też będzie musiała wylecieć i znowu będzie burza.
      3) kwestii gustu w to nie mieszajmy, bo dla kogoś każdy słuchający TPR może być bezguściem. Co wtedy?
      4) nie wiem po co się rozpisuję, skoro na mojej liście stawiasz - nie do końca wiadomo na jakiej postawie - krzyżyk. Może to raczej wynika z Twojego ograniczenia i zamknięcia na jeden zespół? Wskazałem, że moja lista też ambitną muzyką stoi - trzeba umieć do niej dotrzeć, a nie wskazywać jeden zespół, idąc tym samym na łatwiznę. Mogę się założyć, że tych piosenek po prostu nie znasz, a umniejszasz im.

      Jeśli mój komentarz jest niegrzeczny to wybacz, nie miał taki być. Ja po prostu przekazuję co leży mi na sercu. Pozdrawiam.

      Usuń
    5. Do Anonima - nie sądzę, żeby Ellie, Lorde i TPR miały prędko wylecieć - zakładając, że poziom głosów zarówno w sondach jak i dla tych pozycji się będzie utrzymywał, to czeka je jeszcze rok, dwa na liście. Tak, serio. Czy to ma sens? To nie jest lista hitów Ellie czy Lorde, a lista aktualnych przebojów. I uwierz - wiem co robię, bowiem mam trochę większy staż niż 100 notowań - YOUR-CHART to moja czwarta przygoda z "listowaniem". Pozdrawiam. ;)

      Usuń
    6. Nie chcę mi się odpisywać w sprawie samych list bo zgadzam się tu w 100% z Anonimem.

      Teraz nieco o muzyce - The Pretty Reckless nie jest nawet moim ulubionym zespołem, ale jestem fanką rocka (głównie metalu) i TPR to jedyny utwór na tej liście, który nieco zahacza o tę stylistykę. Nie jestem ograniczona, wystarczy spojrzeć na mojego Lasta, gdzie metal miesza się z popem, soulem, muzyką klasyczną, rapem, elektroniką itd.

      Lobbuję TPR bo nie widzę nic innego co zasługiwałoby na mój głos. Ludzie mówiący, że TPR nie jest ambitne muszą mieć coś z głową, albo po prostu nie rozumieją tej muzyki i wolą dalej słuchać Miley Cyrus i Katy Perry. Tylko pozazdrościć "gustu".

      Tak, traktuję ludzi z wyższością, pogardą i ogólnie chamska jestem. Nie musisz mi tego wypominać w następnym komentarzu.

      Pozdrawiam, Namuzowani

      Usuń
    7. Tak jak mówiłem - był rock na liście i będzie. Arcade Fire także zahaczają o rock przecież...

      Nie mówię, że ja tak sądzę - po prostu to nie był trafny argument. Tzn. jak dla mnie nie jest to zespół nie wiadomo jakich lotów i mój stosunek do niego jest neutralny.

      ???

      Usuń
  2. hmmmmmmm

    +3 pkt - The Pretty Reckless - Heaven Knows
    +2 pkt - Ellie Goulding - Goodness Gracious
    +1 pkt - Ellie Goulding - Beating Heart

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwala mi blogger, ale spróbuję po raz trzeci napisać ten komentarz...

    A ja w przeciwieństwie do Ani uważam, że wprowadzenie tego ograniczenia to dobry pomysł, bo teraz staroć (bądź co bądź) od TPR jest maksymalnie lobbowany przez kilka osób i utrzymuje wysokie miejsca, blokując inne utwory. Nie to, że nie lubię tego kawałka - lubię bardzo, ale dajmy też szansę innym.

    Bonusy:
    +3: A Sky Full of Stars - wszyscy plują, że słabe, bo dance, bo mało Coldplay w Coldplay, bo wprowadza chaos na GS, bo Avicii... a ja lubię.
    +2: Sia ze swoim żyrandolem <3
    +1: Aaaaall of me (loves aaaaaall of you)

    Nowa recenzja: "The Hunting Party" Linkin Park @ http://Fizzz-Reviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nowa nazwa bloga: songnevergrewold.blogspot.com
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm:
    +3 The Pretty Reckless- Heaven Knows
    +2 Iggy Azalea feat Charli XCX- Fancy
    +1 Ellie Goulding- Beating Heart

    OdpowiedzUsuń
  7. oddalem swoje glosy
    hot-hit-lista.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widze ze zanosi sie na spore zmiany na liscie, to dobrze, to znaczy ze lista nabiera tempa i ksztaltu. Co do maksymalnego stazu to ja nie wprowadzal bym ograniczen, ale zrobisz jak zechcesz. Teraz troche o liscie, numer jeden juz mi sie troche nudzi, moze sprobowac by juz z ich nowym singlem, numer dwa dla Sia, to jednak wciaz nie numer jeden. Ale juz coraz blizej. A teraz bonusy...
    +3- Mrozu- Nic Do Stracenia- Bo coraz bardziej mi sie podoba
    +2- Sia- Chandelier- Bo wciaz numer jeden jest blisko
    +1- Michael Jackson- Love Never Felt...- Bo potrzebuja punktow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sia coraz bliżej szczytu, ale warto zaznaczyć, że już się na nim pojawiła (w notowaniu 9 ;))

      Usuń
  9. Mi się podoba pomysł z tym maksymalnym stażem na liście. Mimo że lubię bardzo takie Goodness Gracious i ciągle na nie głosuję, tak jak kilka innych osób to trochę stażu już ma i powinno wyleciec, ale zbyt lubię i nie potrafię nie zagłosować. Blokuje miejsce innym świeżynkom. Tak samo u mnie, szansę na powrót ma jeszcze Imagine Dragons - On Top Of The World, przydałoby się usunąć, ale nie mogę bo głosują na to.
    Fajny pomysł z tymi podlistami chociaż będzie to czasochłonne.
    WOW, imponujący awans Lily Allen i Lady Gagi, dlatego na nie nie zamierzam przyznać bonusów.
    + 3 pkt - Iggy Azalea, Charli XCX - Fancy
    + 2 pkt - Ellie Goulding - Beating Heart
    + 1 pkt - Donatan & Cleo, Sitek - Cicha Woda
    http://zyciejestmuzykaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nowa recenzja: "Mini World" Indila @ http://Fizzz-Reviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. 3pkt Kasabian
    2pkt Magic Coldplay
    1pkt Arcade Fire

    Nowa recenzja na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń